Naujas ir daugeliui dėl sinkopės (neapibrėžtos takto dalies pabrėžimo) svetimas ritmas sukėlė neįprastą muzikantų ir šokėjų sujudimą.
Rag – tai klavišinė muzika su „perstumtu“ ritmu.
Kairioji ranka žemais tonais groja įprastą, tolygų two beat (kaskart pabrėžiamos dvi iš keturių takto dalių), dešinioji ranka groja sinkopę off beat (ritminiai akcentai tarp mušimų).
Regtaimo sinkopė atsirado iš afrikietiškojo svingo arba off beat, kai ritmas priešinamas ritmui. Muzikantai regtaimą grojo vis lėčiau ir lėčiau. Taip gimė fokstrotas.
Kilus Pirmajam pasauliniam karui, tango ir bostonas buvo visiškai pamiršti. Prasidėjus karui, populiariausia iš armijos trumpam sugrįžusių vyrų atsipalaidavimo forma buvo šokis.
Dauguma šių vyrukų buvo ką tik baigę mokyklą ir neturėjo jokios šokimo praktikos.
Jie neturėjo laiko išmokti painių valso ir tango elementų, tačiau juos sužavėjo nuostabi, linksma bei gyva fokstroto melodija ir paprasti šokio žingsniai. Taigi po kelių mėnesių fokstrotas išvijo iš šokių salių visus kitus šokius, išskyrus regį.
1914 metų vasarą fokstrotas pirmą kartą pasirodė Jungtinėse Valstijose. Fokstroto pirmtakas buvo horse trot (arklio šuoliavimas) ir fish walks (žuvies žingsniai).
Jis galbūt atsirado kaip gyvūnų šokis: fox – lapė, trot – žingsnis. Bet žinovai sieja šį vardą su žinomu miuzikholo atlikėju Harriu Foxu, 1914 metais Ziegfield Follies salėje atlikusį šokį risčia pagal regtaimą.
Sceninis šokis, kaip priešingybė baletui, turėjo daug įtakos socialiniam šokiui – ir fokstrotas greit prigijo. Pirmuosius keletą savo egzistavimo mėnesių jis buvo tikras „vaikščiok kaip nori“ šokis, be jokių žingsnių reikalavimų. Tai buvo karštligiškas, trūkčiojantis šokis.
Kadangi fokstrotas neturėjo jokių apibrėžtų žingsnių, buvo kreiptasi į šokėjus ir mokytojus, kad suteiktų šiam šokiui minėtųjų populiarių šokių judesius.
1914 metų vasarą fokstrotas pagaliau pasiekė Angliją ir buvo pristatytas imperijos šokių mokytojų asociacijai Londone. Ankstyvoji egzistavimo Anglijoje stadija fokstrotui buvo sėkminga, ir jis iki 1915 metų pradžios buvo grojamas labai reguliariai daugumoje šokių salių bei aikštelių.
Tų pačių metų gegužės mėnesį buvo surengtas pirmasis fokstroto pokylis ir konkursas. Pamažu šokis prarado netvirtumo būseną, įgijo stabilumo.
Anglijoje aštrūs fokstroto kampai buvo apgludinti, jis pasidarė tolygesnis. Išliko lėtas vaikščiojimas ir greitas žingsnis ristele, atsirado tokios figūros kaip drugelis (butterfly), sumirgėjimas (the twinkle).
Kai kurios neįprastos figūros kurį laiką buvo madingos, bet daugiausia buvo taikomas šosė – tiek judant į priekį, tiek apsisukant. Muzikos tempas – apie 32 taktus per minutę. 1927 metai laikomi greitojo fokstroto (kvikstepo) atsiradimo metais.